Logo laden
whisky flavour map

whisky flavour map

Over smaak valt te twisten; daarom de whisky flavour map. Waarom een flavour map? Vrijwel alle smaak van whisky is afkomstig van het contact met eikenhouten vaten. De beleving is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten. De ontdekkingsreis door het land der whisky kent meer verrassingen dan teleurstellingen, geloof me. In het algemeen kunnen we stellen; Hoe jonger de whisky, hoe meer we het karakter van de distilleerderij proeven. Hoe ouder de whisky, hoe meer we de invloed van het eiken vat kunnen herkennen. Maar er is nog zoveel meer te ontdekken. Dankzij Diageo kunnen wij nu via hun flavour map de whisky rangschikken in 4 hoofdgroepen. LICHT & BLOEMIG: De whisky in deze groep bevat geen rook, denk eerder aan knisperend fris, groen, gras. Lekker bloemig in de mond, ideaal voor een zwoele zomer avond. Je proeft nog wel altijd delicaat wat rijp fruit. Mijn favoriet is de Knockando 12 yrs. FRUITIG & KRUIDIG: De fruitigheid is zacht met een scherp stevig randje van citrus; citroenschil. Wellicht wat bosbessen, jam van roodfruit, vaak ook honing. Er is iets meer rijke kruidigheid aanwezig, ik proef vaak wat kaneel en heel zacht een pepertje. Deze groep is iets complexer, de […]

DrankDozijn start pilot met Truzign

DrankDozijn start pilot met Truzign

Het in Amsterdam gevestigde Amerikaanse bedrijf Cognizant heeft onder de noemer Truzign een mobiele betalingsmethode ontwikkeld die voor een groot aantal toepassingen in te zetten is: van webwinkel tot fysieke winkels. In feite hoeft de consument alleen maar de Truzign-app (iOS en Android) op zijn mobiele telefoon te installeren om een beveiligde transactie te voltooien. Meer dan een PIN-code hoeft niet te worden ingevoerd. De pilot is inmiddels ten einde en de functie wordt niet meer aangeboden. Lees hier alles over deze omnichannel toepassingen.