Logo laden
Geen 13 in een dozijn, de nieuwe verzenddoos

Geen 13 in een dozijn, de nieuwe verzenddoos

Interview door DS Smith met Kees Kraakman in verband met de ontwikkeling van een nieuwe verzenddoos. Online slijterij geeft breukbestendige verpakking een tweede leven. DrankDozijn.nl is een digitale slijterij voor de ware liefhebber van gedistilleerd. E-Commerce specialist Kees Kraakman van DrankDozijn.nl legt uit: “Hier vind je een uitgebreid assortiment van speciale whisky’s, wijn, gin en rum. Tegen een zo laag mogelijke prijs en met de beste service”. Verzenden van drank lijkt me een kwetsbare aangelegenheid? “Een groot deel van ons assortiment is inderdaad zeer breekbaar en we versturen de flessen altijd per post. Dat is best een uitdaging. Wij hebben lang gezocht naar een goede en betaalbare verzenddoos die ons in staat stelde om snel en breukvrij te verpakken en te versturen. Uiteindelijk heeft een vliegtuigbouwkundig ingenieur samen met de verpakkingsspecialisten van DS Smith een concept ontwikkeld dat uniek is in de webwinkelwereld.”   Wat is er zo bijzonder aan jullie verpakkingsoplossing? “De verzenddoos van DrankDozijn.nl is ten eerste zeer stevig en daardoor breukbestendig. Door de gratis verzending bij 12 flessen is de verpakking bovendien een goede trigger voor up-selling. Maar wat onze doos écht uniek maakt is dat ‘ie is uitgegroeid tot een cult verpakking. Onze doos is duidelijk […]

DrankDozijn.nl komt goed uit prijsvergelijking

DrankDozijn.nl komt goed uit prijsvergelijking

De Telegraaf heeft een prijsvergelijking gedaan voor zomerdrankjes. Hierbij zijn drie slijterijen uit Amsterdam en twee online slijterijen vergeleken. Drankdozijn.nl kwam hierbij over het algemeen als goedkoopste uit de bus als de verzendkosten (gratis per 12 flessen, anders 5,95) niet meegeteld worden. Johnnie Walker Black Label is online bij Drankdozijn.nl zelfs zo goedkoop dat met de verzendkosten meegerekend deze alsnog goedkoper is dan in de winkel! www.telegraaf.nl/dft/geld/slim-zuinig/Boodschappenkar/

Interview met DrankDozijn in Twinkle Magazine

Interview met DrankDozijn in Twinkle Magazine

In de Twinkle van deze maand een interview met Berry Plokker van DrankDozijn, aangaande pilot met online leeftijdsvalidatie. Online leeftijdsvalidatie is tegenwoordig hoger op de agenda van beleidsmakers komen te staan. DrankDozijn heeft met Truzign een nieuwe applicatie in handen welke de leeftijd van haar klanten moet waarborgen.

Als goedkoopste getest door de Consumentenbond

Als goedkoopste getest door de Consumentenbond

Consumenten die alcoholische dranken bestellen, zijn bij online slijterijen vaak het goedkoopst uit. Dit blijkt uit de prijspeiling alcoholische dranken van de Consumentenbond. Opvallend zijn de enorme prijsverschillen. Voor sterke drank kan het prijsverschil tussen de duurste en de goedkoopste winkel oplopen tot 28%, bij zwak-alcoholische dranken zelfs tot 42%. Voor de prijspeiling noteerde de Consumentenbond de prijzen van 170 alcoholische dranken in supermarkten, fysieke slijterijen, en online slijterijen. Onderzoekers noteerden zowel de prijzen van zwak alcoholische dranken als bier, mousserende wijn, champagne en mixdrankjes, als de prijzen van sterke dranken als port, sherry, cognac, wodka en jenever. DrankDozijn kwam voor zowel de sterk alcoholische dranken, alsmede de zwak alcoholische dranken het goedkoopste uit de bus.

Online slijterij beloont uw postbode

Online slijterij beloont uw postbode

De aankomende feestdagen worden voor postbezorgers en buren nog leuker als u via DrankDozijn drank heeft besteld. De DrankDozijn-bestellingen bevatten nu een cadeaubon in de vorm van een deurhanger. “Hang de deurhanger aan de voordeur en bedank zo uw postbode voor het brengen van uw internetbestellingen. Er is ruimte voor een vraag, opmerking of persoonlijke kerstgroet”, aldus Berry Plokker van DrankDozijn. Rond de feestdagen is voor DrankDozijn veruit de drukste tijd van het jaar, waardoor er deze dagen veel pakketten worden verzonden. Een goede fles champagne, een lekkere wijn of een flessen bier: steeds meer mensen weten de weg naar de voordelige online slijterij te vinden. Dit zorgt voor veel drukte bij PostNL, vooral voor de bezorgers die door wind en weer moeten. “Zij zorgen dat al onze klanten tijdens de feestdagen kunnen genieten van een goed glas whisky, lekkere wijn en oud en nieuw kunnen vieren met een van de voordelige champagnes.” Bekijk