Geen 13 in een dozijn, de nieuwe verzenddoos
Interview door DS Smith met Kees Kraakman in verband met de ontwikkeling van een nieuwe verzenddoos. Online slijterij geeft breukbestendige verpakking een tweede leven. DrankDozijn.nl is een digitale slijterij voor de ware liefhebber van gedistilleerd. E-Commerce specialist Kees Kraakman van DrankDozijn.nl legt uit: “Hier vind je een uitgebreid assortiment van speciale whisky’s, wijn, gin en rum. Tegen een zo laag mogelijke prijs en met de beste service”. Verzenden van drank lijkt me een kwetsbare aangelegenheid? “Een groot deel van ons assortiment is inderdaad zeer breekbaar en we versturen de flessen altijd per post. Dat is best een uitdaging. Wij hebben lang gezocht naar een goede en betaalbare verzenddoos die ons in staat stelde om snel en breukvrij te verpakken en te versturen. Uiteindelijk heeft een vliegtuigbouwkundig ingenieur samen met de verpakkingsspecialisten van DS Smith een concept ontwikkeld dat uniek is in de webwinkelwereld.” Wat is er zo bijzonder aan jullie verpakkingsoplossing? “De verzenddoos van DrankDozijn.nl is ten eerste zeer stevig en daardoor breukbestendig. Door de gratis verzending bij 12 flessen is de verpakking bovendien een goede trigger voor up-selling. Maar wat onze doos écht uniek maakt is dat ‘ie is uitgegroeid tot een cult verpakking. Onze doos is duidelijk […]